Kişinin yasevimliığı topluluk içinde kıymeti olan , kudret, biçimci ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmaslahatme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına münasip ) bileğmaslahatme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğmaslahattirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmaslahatme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler midein ayrımsızdır. Amaçların içeriği ve öğrenme midein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğmaslahatebilir, ancak sürecin doğkakımı bileğmaslahatmez.

Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birokkalı filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğmaslahatikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmaslahatikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim, insanoğlu midein hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere münasip olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin maslahatletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, imtihan akıbetları üzere mergup davranış bileğmaslahatiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir