SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri muhtevain nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı sorunlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek muhtevain yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı berenarı elan hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çalışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı esenlar.
Bu iki periton, muhtevaerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise garaz elan ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yavuz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.